W odpowiedzi na zarzuty wystosowane na spotkaniu Mieszkańców w dniu 11.03.2023, chcielibyśmy wyjaśnić, że działamy zgodnie z prawem, w oparciu o obowiązujące przepisy i umowę spółki. Podpisując umowy najmu Najemcy mają dokładną informację co wchodzi w skład opłat i w jaki sposób jest rozliczana kaucja po zakończeniu najmu. W sprawie energii elektrycznej wspólnej informuję, że od 2015 roku prowadzimy systematyczne działania polegające na stopniowym zmniejszeniu jej zużycia. W tym są takie działania jak: wymiana żarówek na energooszczędne, zamontowanie czujników temperatury na grzejnikach na klatkach schodowych, które załączają grzejnik , gdy temperatura spadnie poniżej temperatury wymaganej w przepisach tj. 8 stopni C, zamontowanie aparatów wrzutowych uruchamiających grzejniki w suszarniach (najemca wrzuca 1 zł za 1 godzinę grzania grzejnika, chociaż grzejnik w tym czasie zużywa energię za ok. 5 zł), chodziło nam o to, aby ograniczyć czas działania grzejników, a środki pozyskane w ten sposób są uwzględniane w kalkulacji kosztów za energię elektryczną. Te działania pozwoliły zmniejszyć zużycie prądu na częściach wspólnych nieruchomości o ok. 70%, co oczywiście wpłynęło na mniejsze obciążenie najemców. Osobnym tematem jest instalacja fotovoltaiki na budynkach. Dzięki tej instalacji oszczędność energii na osiedlu JAR wyniosła 75,51%. Najemcy przed montażem tej instalacji płacili 30 zł miesięcznie za mieszkanie, obecnie płacą 20 zł plus zwrot nakładów i konserwację instalacji w wysokości 0,25 zł/ m2 ( opłaty zostały wprowadzone na podstawie przepisów ustawy o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa i wyliczone na podstawie faktycznie poniesionych kosztów pomniejszonych o uzyskaną dotację). Gdyby nie było tej instalacji, to stawka za energię elektryczną na tym osiedlu powinna wynosić 56,59 zł za mieszkanie miesięcznie. Nie prawdą jest, że nie można się spotkać z Zarządem Spółki. Każdy wtorek jest przeznaczony na spotkania z interesantami, można umówić się na spotkanie bezpośrednie w siedzibie spółki, ale też na rozmowę telefoniczną, odpowiadam również na maile. Spotkania w większej grupie organizujemy, kiedy jest taka potrzeba np. wymieniane są kotły c.o. we wszystkich mieszkaniach na osiedlu, lub piony instalacji ciepłej wody. Staramy się reagować na wszystkie skargi mieszkańców w ramach naszych możliwości. Jeśli chodzi o organy nadzorcze w spółce, ta sprawa jest uregulowana w Kodeksie Spółek Handlowych, oraz umowie Spółki.
Link do dzisiejszego artykułu w Rzeczpospolitej https://www.rp.pl/nieruchomosci/art38113281-lokatorzy-nie-zgadzaja-sie-na-podwyzki-czynszu-pozywaja-tbs.